اگر شما هم از آن افرادی هستید که دائما در حال گشت و گذار در اینترنت بوده و یا به خریدهای اینترنتی علاقه دارید حتما برای یک بار هم که شده کلمه پی پال به گوشتان خورده و یا کم و بیش در مورد آن چیزهایی شنیده‌اید. با این حال قصد داریم در این مقاله برای افرادی که اطلاعات زیادی از نحوه پرداخت ندارند و یا به سبب فعالیت خود در اینترنت به تازگی با آن آشنا شده‌اند و همچنین به دنبال امن‌ترین راه برای خرید اینترنتی و شناخت سایت‌های فروش آنلاین که قابل اعتماد هستند صحبت کنیم.


همه ما بارها و بارها تجربه خرید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر را داشته‌ایم به این صورت که کالایی را از نزدیک دیده و بعد از بررسی، هزینه آن را پرداخت می‌کنیم و آن را خریداری می‌نماییم با این حال، که کالا را از نزدیک می‌بینیم باز هم ممکن است بعد از خرید و بازگشت به منزل، متوجه ایرادی در کالا شویم و به مشکل بر بخوریم. اکنون فرض کنید همین خرید را بخواهید به صورت اینترنتی و بدون دیدن کالا از نزدیک انجام دهید، اینجاست که نیاز به یک مورد برای اعتماد کردن به سایت مورد نظر دارید تا با خیالی آسوده پرداخت خود را انجام داده و عینا محصول سفارش داده شده را تحویل بگیرید. اما چه چیزی این اعتماد را در شما به وجود می‌آورد و چگونه می‌شود به فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید از خارج اعتماد کرد؟


پی پال چیست؟


پی پال یکی از شیوه‌های انجام معاملات مالی در دنیای آنلاین است که افراد، می‌توانند با اطمینان بسیار بالایی از آن استفاده کنند. نحوه استفاده از این سرویس بسیار ساده بوده و به همین جهت یکی از شیوه‌های آسان در امر پرداخت شناخته می‌شود.


برای دریافت و واریز پول از طریق این سرویس، تنها کافی است که یک آدرس ایمیل داشته باشید تا ساده‌تر از آنچه که تصورش را می‌کنید پرداخت‌های خود را انجام دهید یعنی برای آن‌که شما بتوانید صاحب یک اکانت پی پال شوید، ابتدا باید یک ایمیل بسازید و با استفاده از آدرس ایمیلتان اکانت ساخته و پس از آن، خرید و فروش‌های اینترنتی خود را در محیطی امن و قابل اطمینان انجام دهید.


نکته مهم این است که استفاده از اکانت PayPal، محدودیت جغرافیایی نداشته و شما می‌توانید برای هر شخص و یا فروشگاهی در هر نقطه‌ای از دنیا، پول واریز کنید.


نحوه کار کردن با پی پال چگونه است؟


همانطور که گفته شد، شما قبل از هر چیز باید به ساخت یک اکانت PayPal اقدام نمایید. ابتدا وارد وب سایت «PayPal.com» شده و با استفاده از آدرس ایمیلتان به راحتی یک اکانت بسازید. بدیهی است که در ابتدای کار باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید تا اکانت شما ساخته شود اما در نحوه وارد کردن اطلاعاتتان می‌توانید آزادانه تصمیم بگیرید به این صورت که تمایل دارید اطلاعات حقیقی شما به ثبت برسد و یا اطلاعات غیر حقیقی؟ معمولا بهتر است که اطلاعات حقیقی خود را وارد نمایید. ولی در صورت ثبت مشخصات دلخواهتان، PayPal این موضوع را پیگیری نکرده و به دنبال آن مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.
اما به یاد داشته باشید که در صورتی‌که برای اکانت شما مشکلی ایجاد شود اطلاعات دروغین به کمک شما نخواهند آمد، زیرا به هنگام بروز مشکل تنها با ارائه مدارکی که نشان دهد شما مقیم یک کشور خارجی بوده و در ایران زندگی نمی‌کنید، می‌توانید اکانت خود را قابل دسترس کنید که این موضوع در صورت اعلام اطلاعات حقیقی امکان‌پذیر خواهد بود.


پس از ساخت اکانت، شما باید نسبت به Verify (وریفای) کردن اکانتتان اقدام نمایید. به این معنی که باید اکانت خود را به یکی از حساب‌های بانکی خود و یا کارت‌های اعتباری و... متصل نمایید تا پس از آن بتوانید مبالغ خود را به پی پال انتقال دهید. بعد از سپری کردن این مراحل شما قادر خواهید بود که مبالغ موجود در اکانت خود را به گردش در آورید، با آن خرید و فروش انجام دهید و یا به حساب هر شخصی که می‌خواهید پول واریز کنید.
پس از انجام این عملیات، شما شاهد گردش مالی مبالغ ارزی خود در این شبکه به جای حساب‌های بانکی خواهید بود. به طور کلی درک کارآیی پی پال بسیار ساده است؛ یعنی از این پس تمام پرداخت‌های ارزی شما برای خارج از کشور از درون شبکه پی پال و با امنیت بالا انجام خواهد شد. اما این موضوع چه کمکی به خریدهای اینترنتی از خارج از کشور می‌کند؟


اگر شما برای خرید کالایی از خارج از کشور اقدام کرده‌اید بهتر است بدانید که سایت مورد نظرتان در صورتی قابل اعتماد بوده که حساب PayPal داشته باشد، چرا که اگر پرداخت شما از این طریق صورت گیرد چنانچه فروشنده از ارسال کالای شما خودداری کرده و کلاهبردار باشد به راحتی می‌توانید پول خود را تمام و کمال پس بگیرید.


نحوه افتتاح پی پال در ایران


ایران تاکنون بارها توسط آمریکا مورد تحریم‌های گوناگون قرار گرفته است. به همین دلیل احتمالا با شنیدن خبر تحریم ایران برای دریافت خدمات شرکت‌های بین المللی که در زمینه امور مالی و پرداختی نظیر این شبکه فعالیت دارند، متعجب نخواهید شد. اما خب جای نگرانی نیست زیرا متخصصانی در این زمینه وجود دارند که قادر خواهند بود به راحتی برای شما یک اکانت پی پال بسازند و شما را به فعالیت در آن دعوت کنند. تنها کافی است که با کمی تحقیق و جستجو، این‌گونه شرکت‌ها و یا افراد کاربلد را پیدا کرده و کار خود را به آنها بسپارید.


نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که به هیچ عنوان برای ورود به وب سایت پی پال از فیلترشکن استفاده نکنید چرا که به محض استفاده از فیلترشکن، اکانت شما لیمیت خواهد شد به این معنی که دیگر قادر نخواهید بود از قابلیت‌های اکانت خود بهره ببرید و باید قید پول‌های موجود در حساب پی پال خود را بزنید چرا که حتی این امکان را نخواهید داشت که پول‌های اکانت خود را به بانک متصل به آن واریز نمایید تا بتوانید از آن استفاده کنید و تنها امکانی که باقی می‌ماند، دریافت پول می‌باشد! حتی شهروندان خارجی که ممکن است از روی عدم آگاهی کافی با استفاده از IP ایران به اکانت خود متصل شوند نیز، دچار این مشکل می‌شوند.


شاید برایتان سوال پیش بیاید که با وجود تحریم بودن این سیستم برای کشور ایران، چگونه می‌توان بدون استفاده از فیلترشکن به آن وارد شد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که شرکت‌های معتبر و متخصص پس از ساخت اکانت پی پال برای شما شرایطی را مهیا می‌سازند که تنها با استفاده از اتصال به سیستمی که در خارج از ایران وجود دارد، به راحتی و بدون ایجاد کوچکترین مشکلی بتوانید به اکانت خود متصل شوید.